100UP
Een arts uit Lima werkt nog altijd in het ziekenhuis, in New York ontvangt een seksuoloog nog enkele cliënten en een stadgenoot volgt colleges aan de universiteit. Aan de andere kant van de wereld helpt een kwieke Noorse met lammeren en werkt een gedistingeerde Nederlandse heer fanatiek aan een online platform over de rechten van de mens. Hun overeenkomst? Ze zijn allen honderdplusser.
Heddy Honigmann bezoekt een zevental stokoude wereldburgers en ondervraagt hen over hoe ze in het leven staan. Wat verwachten ze er nog van? Iedere geportretteerde vertelt op eigen wijze zijn of haar verhaal: soms met veel humor, een ander met een vleug melancholie, maar altijd met de wijsheid die voorbehouden is aan de alleroudsten.