A Skin So Soft
Jean-François, Alexis, Cédric, Ronald, Benoit en Maxim zijn bodybuilders die alles doen om hun lichaam in zijn buitengewone vorm te houden. Dit strikt observerende mozaïekportret toont ze zonder commentaar in rustige, zorgvuldig gekozen beelden. De aandacht gaat niet alleen uit naar de zware dagelijkse training, het oefenen van de poses, de verzorging van het uiterlijk, het oliën van de spierbundels of het nauwkeurig afwegen van het speciale dieet. De competitie of worstelshow waar ze zich op voorbereiden is slechts kort te zien. Des te meer ruimte is er voor de saamhorigheid achter de schermen en hun alledaagse bezigheden thuis, soms zelfs rustig slapend gefilmd of betrapt op een onverwachte emotie. Nieuwsgierigheid naar hun bizarre vormen maakt plaats voor een close-up van een gezicht op een ogenschijnlijk argeloos moment. Bij hun gezin, vriendin of andere sporters die ze begeleiden, krijgen deze zachtmoedige reuzen ieder hun eigen persoonlijkheid, die minder macho is dan je zou verwachten.