Dinner with the President: A Nation's Journey
In oktober 1999 werd in Pakistan de regering van premier Sharif door de chefstaf van het leger, Pervez Musharraf, naar huis gestuurd. Het leger nam de macht over, en Musharraf benoemde zichzelf tot president. Er werden verschillende bestuurlijke maatregelen afgekondigd, die onder andere vergaande islamisering van het land tegen moesten gaan en het burgerbestuur moesten terugbrengen. Nu, acht jaar later, vraagt filmmaker Sabiha Sumar zich af hoe het ervoor staat in haar land, waar inmiddels de religieuze partij MMA een groeiende aanhang heeft. Is het niet vreemd dat een regeringsleider in militair uniform geïnteresseerd is in het terugbrengen van de democratie? Ze reist met haar camera door het land en onderzoekt hoe het gesteld is met de democratie en hoe de Pakistanen aankijken tegen het bewind van Musharraf. Ze spreekt mensen op straat aan en praat met arme boeren, vrachtwagenchauffeurs, welgestelde tieners op een strandfeest, en met religieuze leiders. Overal waar ze komt, brengt ze de positie van vrouwen ter sprake, hetgeen vooral bij de religieuze leiders tot heftige discussies leidt. Hier doorheen is een verslag gemonteerd van een ontmoeting die zij heeft met de president, die haar uitlegt wat zijn ideeën zijn over de toekomst van het land.