I'm Carolyn Parker: The Good, the Mad, and the Beautiful
Een paar maanden nadat orkaan Katrina in 2005 over New Orleans raasde, ontmoette Jonathan Demme de strijdvaardige Carolyn Parker voor haar beschadigde huis in de Lower Ninth Ward. Hij zou haar uiteindelijk vijf jaar lang volgen bij haar pogingen haar huis en de plaatselijke kerk weer op te bouwen, en de gemeenschap weer bij elkaar te krijgen. Carolyn Parker is een gepensioneerde hotelchefkok, die zich met humor en onuitputtelijk activisme inzet voor de wederopbouw van haar buurt. Zij was een van de eerste bewoners die na orkaan Katrina terugkeerde naar haar huis. Ze hield een boze en krachtige toespraak op een bijeenkomst over het herstelplan. Op het voorstel om de bewoners uit te kopen en de buurt plat te gooien, reageerde ze: "Ik vind het niet goed dat mijn bezittingen afgepakt zouden worden. Over mijn lijk. Ik ben niet gestorven met Katrina." Voor orkaan Katrina hadden de meeste mensen nog nooit gehoord van de Lower Ninth Ward. Sensatiebeluste televisienieuwszenders die zich op de ramp hadden gestort, kwamen daarna nooit meer terug. Demme pakt het anders aan en hanteert een persoonlijke aanpak, door met Carolyn rustige gesprekken te voeren vanachter de camera en te filmen zonder enige haast.