Cannot Run Away
Een alarmende documentaire over het internationale fenomeen van vrouwenhandel en gedwongen prostitutie. Cannot Run Away was genomineerd voor een award tijdens de Nederlandse Filmdagen 1988. Molenaar en Van Wijk vertellen het verhaal van twee Filipijnse vrouwen die tegen hun wil als prostituee in Nederland werkten. Een schrijnend verhaal waarachter, gruwelijk genoeg, duizenden soortgelijke verhalen schuilgaan. Begeleid door de twee regisseurs keren de vrouwen terug naar de Filipijnen om hun familie na lange tijd weer te zien. De geschiedenis van Nena en Alma deed stof opwaaien binnen het Nederlandse rechtssysteem en bij de media en droeg bij aan de arrestatie van Jan S., eigenaar van de Friese seks-boerderij waar de twee vrouwen gevangen werden gehouden. Een hele prestatie van zowel de makers als de dappere hoofdpersonen die bij hun zoektocht naar bewijsmateriaal tegen Jan S. moesten vechten tegen culturele vooroordelen en juridische incompetentie, en persoonlijk risico liepen. De film heeft een grote rol gespeeld bij het aan de kaak stellen van het internationale probleem van vrouwenhandel.