Hitchcock Didn’t Have a Belly Button: Karen Black Interview by Johan Grimonprez
Retrospective: Johan Grimonprez
Tijdens het maken van Double Take attendeerde Hitchcock-imitator Ron Burrage regisseur Johan Grimonprez op een verhaal dat online rondzong: de Master of Suspense zou geen navel hebben gehad. Het sprak tot zijn verbeelding, aangezien het impliceerde dat Hitchcock helemaal niet geboren was – een boeiende extra laag binnen het spiegelpaleis dat Grimonprez in Double Take optuigt.
Via zijn editor kwam hij in contact met actrice Karen Black, die met Hitchcock werkte aan Family Plot en het gerucht kon bevestigen. In dit korte interviewfragment, dat bij de montage van Double Take op de snijvloer belande, blijkt Black een begenadigd verteller, met zelf ook een overtuigende Hitchcock-imitatie in huis.