Smoke
Filmmaker Roy Villevoye is al jaren bevriend met enkele Asmat uit de Indonesische provincie Papoea, een van de weinige volkeren die nog als traditionele jagers en verzamelaars leven. Een van hen is zijn goede vriend Ndo, die als kind blind raakte. Villevoye, die al meerdere films over zijn ervaringen met de Asmat heeft gemaakt, volgt Ndo wanneer hij in Duitsland een oogoperatie ondergaat. Zijn neef Omomá vergezelt hem op zijn reis. Ndo heeft hoge verwachtingen van de westerse medische hulp; Omomá is vooral blij met de kettingzaag die hij in Nederland kan kopen. In weerwil van dit hoopvolle vertrekpunt bevat het relaas van hun avontuur ook momenten van teleurstelling. , Villevoye's meest persoonlijke film over zijn band met de Asmat, vertelt over hoop en verlies, en de verwarring die ontstaat als het leven een onverwacht pad inslaat.