Happy Mother's Day
In 1963 schonk mevrouw Fischer het leven aan een gezonde vijfling. Deze opmerkelijke gebeurtenis in het Amerikaanse Aberdeen werd al snel wereldnieuws. Ondanks afspraken om de privacy van het arme gezin te waarborgen werd het onmiddelijk door ondernemers, persmuskieten, fotografen en de souvenir-industrie belaagd, uiteraard met de bedoeling uit deze unieke situatie munt te slaan. Richard Leacock en Joyce Chopra documenteren onopvallend maar met een trefzeker gevoel voor het zich in Aberdeen afspelende drama de lamgeslagen ouders temidden van het commerciële geweld dat hen overspoelt. Mevrouw Fischer lijdt vooral in stilte, maar als ze spreekt, wordt ze met haar uitspraken een krachtig personage.