All Light, Everywhere
Door iets vast te leggen, laat je heel veel niet zien. Dat is de premisse die dit filmische essay vanuit verschillende oogpunten verkent. Een trotse directeur geeft een rondleiding door zijn bedrijf in bodycams. Diezelfde camera’s worden geïntroduceerd bij een politieafdeling in het door criminaliteit geteisterde Baltimore. Wetenschappers onderzoeken de impact van beelden op degenen die ze zien. En een ontwikkelaar probeert een live versie van Google Maps aan de man te brengen.
Alle morele dilemma’s rond beeldopnamen − zoals inbreuk op privacy en misbruik van data – komen aan de orde. Ook is er ruimte voor een historisch perspectief op de relatie tussen beeldtechnologie en macht − van de allereerste foto’s en met camera’s uitgeruste duiven tot moderne oorlogsdrones en bodycams. De lijnen worden aan elkaar geknoopt door een filosofische voice-over, en doorsneden door lyrische en intense beeldcompilaties die van een stuwende soundtrack zijn voorzien.