Displaced Perssons
Van Zweden naar Pakistan, en weer terug. Veertig jaar geleden reed Pelle Persson in zijn Landrover weg uit zijn geboortedorp, het avontuur tegemoet. Hij strandde 10 duizend kilometer verderop in Lahore, trouwde er met Shahmin en kreeg twee dochters. Een liefdevol gezin. Nu vertrekken de Perssons naar Zweden – de vrijheid tegemoet? Dat is waar Mia en Zahra naar verlangen, net als ooit hun vader. Het leven in Pakistan is voor deze vrijgevochten meiden een keurslijf van regels en roddels. Zweden is het beloofde land. Zahra: "In Zweden ga ik bier drinken!" Maar als de nieuwigheid van de frisse ochtendlucht eraf is, toont ook de Zweedse welvaartsstaat zijn beperkingen en blijkt de Zweedse vrijheid relatief. Hier gelden weer andere regels: die van bureaucratie en verblijfsvergunningen. Terwijl Pelle probeert een ingang te vinden in het 'systeem' dat hij veertig jaar geleden verliet, verlangt Shahmin terug naar Lahore en duiken Maria en Zahra in hun nieuwe leven. In voice-over vult regisseur Aasa Blanck de verwikkelingen waar nodig aan. En terwijl de winter arriveert, krijgen de Perssons langzamerhand en met veel humor voet aan de Zweedse grond. Zahra krijgt zelfs een vriendje...