Hotel Calendarium
De geschiedenis van Polen, verteld aan de hand van de bouw en het verval van het Bristol hotel in Warschau. Dit hotel werd in 1901 gebouwd. In 1905 vond er een groot carnavalsfeest plaats. De eerste vlucht met een vliegtuig had plaats in 1910, waarna veel vliegeniers in het Bristol hotel verbleven. Vanaf 1920, tijdens de strijd tussen de Poolse communisten en de bolsjewieken, raakte het gebouw in verval. Maar daarvoor logeerden in het hotel vele belangrijke internationale gasten.