Tambogrande: Mangos, Murder, Mining
Tambogrande is een stadje in het noorden van Peru. In de loop der jaren hebben de inwoners hun van oorsprong dorre omgeving met veel moeite omgetoverd tot een vruchtbare vallei. Hier komt het grootste deel van de nationale productie van fruit vandaan. Deze relatieve welvaart wordt bedreigd als in 1999 buitenlanders het goud dat zich onder de stad bevindt willen ontginnen. De Canadese maatschappij Manhattan Minerals maakt plannen voor een omvangrijke mijn, waarmee een groot deel van de stad zal moeten verdwijnen en het gevaar van ernstige bodem- en watervervuiling ontstaat. Een verbeten strijd volgt, die gedurende enkele jaren door de filmmakers is vastgelegd.