Refugee
‘Ik ga met mijn maten David en Paul naar Cambodja. We gaan wat bezienswaardigheden bekijken, familie bezoeken en lol trappen.’ Zo ziet de 24-jarige Mike zijn op handen zijnde reis naar het land waar hij geboren is. Als klein jongetje vluchtte hij ten tijde van de invasie van Vietnam samen met zijn moeder het land uit. Zijn vader en jongere broertje Nang bleven achter in het door oorlog en het extreem gewelddadige regime van Pol Pot geteisterde land. Nu zal hij voor het eerst zijn vader en broer weer ontmoeten, onder het oog van de camera. Zijn onbekommerde enthousiasme wordt al voor de reis goed en wel begonnen is, flink getemperd als zijn moeder hem vertelt, dat zijn vader en broer niet bij elkaar wonen. Nang werd opgevoed door een tante. In Cambodia volgen nog meer onthullingen over het verleden.