Last Bus Stop
De geforceerde grens, die de Soviets op het einde van de Tweede Wereldoorlog op een dag dwars door het dorpje Szelmenc met elfhonderd inwoners heen legden, scheidt in de eenentwintigste eeuw meer dan een dorpje in twee staatjes. Aan de ene kant wonen de families nu in het inmiddels tot de Europese Unie toegetreden Slowakije. Aan de andere kant lijden de andere familieleden onder de wankele omstandigheden in Oekraïne. Een oplossing zou zijn in ieder geval een grensovergang te bouwen (de dichtstbijzijnde is vijftig kilometer verderop), families na zestig jaar met elkaar te herenigen en wat economische opbouw te genereren.