Paparazzi
Paparazzi is een film van Joost Kraanen over de goedbetaalde zwarte schapen van de fotojournalistiek. De filmer volgde vier verschillende fotografen die werken in Saint Tropez en Hollywood, waaronder de top-paparazzi Daniel Angeli. Apart onderdeel zijn de fotografen die op jacht zijn naar foto's van de Britse royalty. De oorspronkelijke opzet van een draaiboek liet Kraanen al snel vallen; hij was grotendeels overgeleverd aan de mededeelzaamheid van de paparazzi over hun nieuwste acties. Die was aanvankelijk gering. Sporadische eigen 'tips' en goedgevulde enveloppes braken tenslotte het ijs. De filmmaker kreeg vanuit een helicopter Jack Nicholson voor de lens, hield zich schuil in de bossen bij de Franse vila van Joan Collins, draaide opnamen van Lady Di in Lech en van de Engelse koninklijke familie op fazentenjacht. Hij posteerde zich tegen sluitingstijd voor de deur van de Anonieme Alcoholisten Club, op zoek naar echtgenoot van Liz Taylor. Sommige opnamen maakte Kraanen op eigen gelegenheid, buiten de paparazzi om; de grens tussen registreren en participeren werd soms erg vaag. Kraanen zelf beschouwt de paparazzi als een noodzakelijk kwaad en noemt zijn film "een jongensdroom".