Nina Älskling
De Zweedse pers is zeer onder de indruk van DARLING NINA, één krant vergelijkt de emotionele intensiteit van de film zelfs met die van SCHINDLER'S LIST. De verontrustende inhoud laat zich slechts met moeite bekijken, meent een ander blad. Het levensverhaal van Nina Sundberg is pijnlijk, maar niet zonder hoop. Vanaf haar achtste werd Nina jarenlang seksueel misbruikt door haar pleegvader, iets wat zij lange tijd heeft weten te verdringen. Pas nadat ze getrouwd was en twee kinderen had stortte ze in en kwam voor lange tijd in het ziekenhuis terecht. Haar huwelijk strandde. Ze herstelde, kreeg nog twee kinderen en woont daar op dit moment mee samen. Nina's leven is gevormd door de gebeurtenissen uit haar jeugd. Vergeten zal ze het nooit, maar inmiddels is ze wel in staat er mee om te gaan en vooruit te kijken.