Coach Zoran and His African Tigers
In juli 2011 werd Zuid-Soedan onafhankelijk, na bijna vijftig jaar burgeroorlog. De nieuwe staat, waarin alles en iedereen nog doordrenkt is van de herinneringen aan de ontelbare slachtoffers van de oorlog, probeert zich een plek te verwerven in de internationale voetbalwereld door het vormen van een eerste nationale voetbalteam. De van origine Servische coach Zoran Djordjevic wordt aangenomen om deze taak uit te voeren. Met een enorme, soms tamelijk agressieve energie kwijt hij zich van zijn taak, daarbij diverse politici en de voorzitter van de voetbalbond tegen zich in het harnas jagend. De film volgt het team gedurende het eerste jaar, van het zoeken naar veelbelovende talenten, via de aanschaf van een schaap genaamd Champion als mascotte, tot de eerste internationale wedstrijden. Een moeizame strijd, met belangrijke obstakels als een olieconflict dat leidt tot vergaande bezuinigingen, de verslechterende relatie tussen de fanatieke coach en de autoriteiten en de innerlijke verscheurdheid van de spelersgroep. De film heeft uiteindelijk meer weg van een vreemd, zwartkomische B-film dan van de gemiddelde sportfilm. Maar ondanks tegenslag en nederlagen blijft de hoop bestaan dat Zuid-Soedan ooit zal schitteren op het voetbalveld.