The Fourth Brother
Intiem observerend portret in duister zwart-wit van een man die, na zijn halve leven in de gevangenis te hebben doorgebracht, thuis op vrije voeten in een industriestad in het noordoosten van China zijn criminele bestaan voortzet. We maken kennis met hem via zijn zuster, die hem opzoekt in het huis waar hij met zijn vrouw woont. Zij vertelt dat Vierde broer ('Si Ge'), zoals ze hem noemt, verdween toen zij een jaar of zeven, acht was en dat ze elkaar daarna twintig jaar niet zagen. De camera volgt de broer op strooptocht en registreert zijn aanschouwelijke uitleg over de techniek van het zakkenrollen en zijn verhalen over hoe hij in de gevangenis belandde. Een uit de hand gelopen spelletje mahjong liep uit op een vechtpartij waar de bende van Vierde broer bij betrokken was en waarbij doden vielen. In de gevangenis wist hij op even vindingrijke als gruwelijke manieren pesterijen en regelrechte martelingen van de politie te omzeilen door zichzelf te verwonden. Ondertussen wordt er gedronken en gerookt en gelachen, en soms vergeet je als kijker bijna even hoe uitzichtloos dit bestaan in werkelijkheid is.