Anno 2023 woedt er in een conservatief stadje in Pennsylvania een hevige, culturele en politiek-ideologische strijd over het curriculum van een openbare school. Nu het leeuwendeel van het schoolbestuur herkozen moet worden, trekken fundamentalistische bestuurskandidaten door de lommerrijke wijken van Elizabethtown om campagne te voeren.
De opmars van white supremacy, complotdenkers en het christelijk nationalisme is niet te stuiten in de groeiende gelederen van de lokale Republikeinse partij. De Democraten vrezen, niet onterecht, voor een verbod op literatuur met ‘seksuele content’ en de stigmatisering van LGBTQ+-kinderen. De camera is maandenlang observerend aanwezig bij hoogst ongemakkelijke bestuursvergaderingen, op straat en in kerken, waar wereldvisies elkaar niet eens meer ráken. Er ligt een flinterdunne laag van beschaving over ieders wantrouwen, woede en angst.
Steevast zijn het volwassenen die de toekomstrichting bepleiten van de jeugd – die zelf vooral in schoolgangen en klassieke, gele bussen wordt gefilmd. Een grimmig, dystopisch portret over de breekbaarheid van het democratische proces in een extreem verdeelde samenleving.