Pack
In Pack wordt een groep wilde honden geobserveerd in de surrealistische setting van de ruïnes van de tempels van Sukhothai. Opgeblazen van testosteron, de lippen dreigend opgetrokken - zo leven de beesten in een strikt hiërarchisch georganiseerde roedel. Zolang het recht van de sterkste door iedereen wordt gerespecteerd, is de situatie veilig. In 2003 reisde Ton van Zantvoort naar Zuidoost-Azië met Giel van Schaijk om een reeks korte films te maken. In deze werken draait het om de blik van de filmmakers: het zien en bewust ervaren van alles wat om hen heen gebeurt. De vervreemding van en tegenstellingen in onze realiteit.