Diary
Hoe is het mogelijk dat mijn oma me in haar dromen zag voordat mijn moeder getrouwd was?, vraagt de hoofdfiguur van deze documentaire zich af. De film volgt het dagelijkse leven van Larisa, een arme vrouw van middelbare leeftijd die kampt met gebrek aan geld en een overvloed aan drank. Het levert een levendig beeld op van de levensomstandigheden in een postcommunistisch land, waar wanhoop de dagelijkse metgezel is van oude en arme mensen. Aan de hand van archiefbeelden en zwartwitfoto’s neemt de film ons mee op een reis door het heden en verleden van Larisa en haar oma, van het Stalintijdperk tot de overgangsperiode na de val van de Sovjet-Unie. De personages gedragen zich verbazingwekkend ongedwongen, ondanks alle ruzies, dronkemansgevechten, ellende en vernedering. Dit verleent de film een bijzondere charme en oprechtheid.