Page One: Inside the New York Times
Dat het niet zo geweldig gaat met de krantenwereld is geen nieuws meer. Het één na het andere dagblad valt om, fuseert of verhuist naar internet. Hoe vergaat het in deze barre tijden de redactie van de koningin onder de kranten, de beste krant van de wereld: ? Filmmaker Andrew Rossi kreeg een unieke kans om een jaar lang te filmen in het heiligdom van de krant. Hij volgt onder anderen de mediacolumnist van de , David Carr, die verslaat hoe het krantenlandschap om hem heen langzaam maar zeker wegkwijnt - terwijl ook zijn eigen krant in steeds zwaarder weer verkeert. De voorheen onwrikbare positie van de 'grey lady' en haar gezag wordt steeds vaker in twijfel getrokken, onder meer na de foutieve berichtgeving over massavernietigingswapens in Irak. Behalve beelden van de redactie, met handheld camera, is er veel archiefbeeld over de roemrijke geschiedenis van de krant en illustreren actuele televisiefragmenten de veranderende rol van de media in de VS. In interviews reageren redacteuren en chefs op het toenemende belang van weblogs, de rol van Wikileaks en er vloeit menig traan bij het gedwongen ontslag van trouwe medewerkers.