O Dreamland
Het is 1953. Voor een dagje uit spoedt de arbeidersklasse zich naar pretpark Dreamland in de Engelse kustplaats Margate. Regisseur Lindsay interviewt niemand, maar registreert met zijn 16mm-camera het soort vermaak en wie erop afkomt. Hij filmt de gezichtsuitdrukkingen van de bezoekers, de snoepende kinderen en de verveelde billen op een barkruk. Het resultaat is een impressionistisch portret van het geestdodende amusement. Anderson brengt O Dreamland in 1956 uit als een van de eerste producten van de filmstroming Free Cinema, de stroming die eind jaren vijftig door onder anderen Anderson is opgericht om zich te bevrijden van de strenge regels voor documentaires.