Domino Effect
De vervallen pier aan het water in de Abchazische hoofdstad Soechoemi is een van de vele stille getuigen van de toestand van de voormalige Sovjetstaat. Ooit was het een vakantieparadijs voor rijke Russen, maar sinds grote broer Rusland het land verliet, lukt het de Abchazen maar niet om het kuststaatje aan de Zwarte Zee internationaal op de kaart te zetten. Daar wil de minister van Sport verandering in brengen door het wereldkamioenschap domino naar de hoofdstad te halen, een ambitie die hij niet laat temperen door de voortdurend terugkerende stroomstoringen. Thuis probeert de minister zijn Russische vrouw gerust te stellen, die haar dochter en haar zangcarrière achterliet om in Abchazië te wonen, maar daar als tweederangs burger wordt behandeld. Samen belichamen ze de moeizame verhouding tussen de twee landen. In deze real-life soap toont Elwira Niewiera de tragikomische realiteit van het land, maar zonder het respect te verliezen voor haar personages, die niet met en niet zonder elkaar lijken te kunnen. Terwijl de zon weer opkomt boven het water van de Zwarte Zee besef je dat je, na alle tranen en harde woorden die zijn gevallen, aan de klagende diva en de melancholische minister gehecht bent geraakt.