Seeing Red - Stories of American Communists
Seeing red gaat over het leven van gewone mensen die gedurende de jaren dertig zich als lid van de communistische partij inzetten voor een levensideaal. De film bevat interviews met o.a. Ronald Reagan, Harry Truman en Richard Nixon. Daarnaast komen mensen aan het woord die het slachtoffer waren van de communistenjacht van McCarthy, kunstenaars die in de Spaanse Burgeroorlog vochten en een anti? communistische getuige, die tientallen mensen tijdens processen en hoorzittingen heeft verraden. Kopple: "Een informatieve en scherpzinnige film die verder gaat dan de stereotypen en ons kennis laat maken met mensen die de Communistische Partij in hun armen sloten. Door deze mensen zichzelf te laten uiten, weet de film hun geest te" vatten waardoor we hun motieven beter kunnen begrijpen.