Grand Theft Hamlet
Tijdens het spelen van de online actiegame Grand Theft Auto (GTA) krijgen werkloze toneelacteurs Sam Crane en Mark Oosterveen een idee. Zou het mogelijk zijn om een toneelstuk op te voeren in de virtuele wereld van GTA, met behulp van medegamers? De keuze valt op Shakespeare’s Hamlet, die net als de game een universeel verhaal vertelt in een gewelddadige wereld.
Het volledig online gesitueerde Grand Theft Hamlet is een uniek experiment met een ongewisse uitkomst. Wat de film vooral duidelijk maakt is de rol die multiplayer gaming speelt in de levens van zoveel mensen. Je kunt er veel tijd mee verspillen, maar ook vrienden maken en succesvol dromen najagen.