Gilliard
Gilliard is het laatste deel uit de driedelige documentaireserie Pierlala van Boudewijn Koole. Gilliard is een jongen van acht jaar die houdt van kattenkwaad, schieten en film. Zijn grote droom is zelf een keer een coowboyfilm te maken. Op een dag wordt hij ziek. In zijn hoofd vinden dokters een hersentumor. Met betraling en een operatie wordt de tumor succesvol bestreen. Alles lijkt goed af te lopen, tot Gilliard enkele dagen na de operatie in coma terecht komt.Als hij a vijftien dagen weer wakker wordt, is hij blind en kan hij niet meer lopen.