The Vivid Unknown
Wat gebeurt er als je een AI-model voedt met de baanbrekende documentaire Koyaanisqatsi uit 1982? Godfrey Reggio’s film, en de bijbehorende bezwerende muziekscore van Philip Glass, verkende op hypnotiserende wijze het almaar oplopende spanningsveld tussen natuur, mens en technologie. The Vivid Unknown, geregisseerd door Reggio en John Fitzgerald, is een logisch en ook spannend vervolg op zijn Qatsi-trilogie.
De installatie reageert op de bezoekers en genereert nieuwe beelden en muziek in de stijl van het originele Koyaanisqatsi. De hoeveelheid bezoekers en de aard van hun bewegingen zijn van invloed op de output.