Artificial Things
Een kale, lege kantoorruimte verandert in een spannend en wat onheilspellend decor voor een surrealistische dansvoorstelling. Een man met Down in een driedelig pak maakt ritmische, vogue-achtige bewegingen op de maat van de muziek. Een man zonder benen komt het toneel op. Een stel danst samen, krachtig en liefdevol. Een vrouw in een rolstoel beweegt sierlijk over het podium. De muziek is eclectisch; van dramatisch klassiek tot opzwepend ritmisch. De jazzy stem van Nina Simone en de poppy tonen van de band Family nodigen de kijker uit om met het gemêleerde dansgezelschap mee te deinen. Ook door de steeds nieuwe, verrassende dansstijlen ademt de voorstelling energie. De dansers zoeken elkaar op, helpen elkaar op ontroerende wijze, stoten elkaar weer af. Zonder woorden creëren de artiesten een parallelle wereld waarin ruimte is voor kwetsbare menselijke interactie.
Filmmaker Sophie Fiennes werkte voor dit project samen met choreograaf Lucy Bennet van de Britse Stopgap Dance Company. Het gezelschap ziet dans als een manier om verbinding te maken tussen mensen met en zonder lichamelijke beperking.