All You See
Regisseur Niki Padidar, die op haar zevende Iran verliet, kan erover meepraten. In All You See heeft ze pijnlijke en humoristische gesprekken met drie anderen. De Somalische Khadija bijvoorbeeld, die al 27 jaar lang een ‘nieuwkomer’ is; Sophia, die net is overgekomen uit Engeland; en Hannah uit Oekraïne, die uit stripverhalen en films leert hoe ze ervoor kan zorgen dat ze niet opvalt of telkens voor toerist wordt versleten.
In haar zorgvuldig vormgegeven film zitten deze gesprekken tussen scènes waarin Padidar visueel onderzoekt wat het betekent om aan de projecties van anderen te worden onderworpen, en de vervreemding verbeeldt die dat oproept. Hoe lang wordt een nieuwkomer als nieuw gezien?