Wounded Knee
Documentaire uit 1973 over de bezetting in datzelfde jaar van het plaatsje Wounded Knee door gewapende Indianen. De bezetting wordt geplaatst tegen de achtergrond van de Indianenopstand aldaar in 1890, die uitmondde in de massamoord op driehonderd Sioux Indianen door de Amerikaanse regering, die allerlei ondertekende verdragen niet was nagekomen.