Martial Law
Op 21 september 1972 kondigde president Marcos een nieuwe grondwet af, waarin de democratische principes van de Filippijnen waren vastgelegd. In de veertien jaar die daarop volgden trok Marcos zich echter weinig aan van zijn eigen wetten. Hij negeerde het parlement, liet de leiders van de oppositiepartijen opsluiten en martelen en vermoordde zijn overige vijanden. Samen met zijn hebzuchtige vrouw Imelda Marcos en een aantal vrienden en kennissen plunderde hij daarbij op grote schaal de staatskas. Zowel degenen die zich schuldig maakten aan de onderdrukking als de tegenstanders die het overleefd hebben, komen in deze documentaire aan het woord. Daaronder de voormalige president Corazon Aquino, maar ook Imelda Marcos zelf en de linkse leider Bernabe Buscayno. Aan de hand van de talloze interviews wordt een reconstructie gegeven van veertien jaar dictatuur op de Filippijnen, waarbij ook niet eerder vertoonde foto‘s en film- en video-opnames te zien zijn.