The Invisible Policeman
De 41-jarige Palestijnse Nidal, ook wel Abu Sa'ed genoemd, is politieagent. Tijdens zijn werk draagt hij een uniform en heeft hij een zekere macht en status. Maar als hij de door Israël bezette oude binnenstad van Hebron binnengaat, is hij verplicht zijn uniformpet af te zetten en de epauletten van zijn schouders te halen, want thuis heeft hij geen enkele macht. Daar, in het kleine huis waar hij met zijn vrouw en negen kinderen sinds 1997 woont, is hij een totaal andere man. Het gezin is arm en staat onder voortdurende druk van de Israëlische soldaten en de overal om hen heen wonende Joodse kolonisten. De film toont Nidal in zijn dagelijks leven, waarbij de verschillende gezinsleden voor de camera vertellen over wat ze allemaal hebben meegemaakt. Moeder vertelt dat een paar jaar geleden de grootste kamer van het huis door de soldaten in brand is gestoken, waarbij veel huisraad verwoest werd en de bewoners zich ternauwernood konden redden. Sindsdien woont het hele gezin in één kamer, omdat ze zich alleen dan veilig voelen. Nidal moet machteloos toezien hoe zijn gezin lijdt onder deze moeilijke leefomstandigheden en worstelt met de vraag of het niet beter is toe te geven aan de druk en naar een andere plek te verhuizen.