Ajuus
De elfjarige Denise Gründmann ziet emigreren naar de camping, die haar ouders in Frankrijk gekocht hebben, helemaal niet zitten. Ze heeft het naar haar zin in groep acht, heeft aan Sjoukje een beste vriendin en het Frans wil nog niet echt vlotten: ‘Ik kan pas tot 59 tellen.’ Zonder enige terughoudendheid vertelt Denise de filmploeg hoe ze over de aanstaande emigratie denkt en hoe ze er zich op voorbereidt. Eenmaal in Frankrijk en na een meevallende eerste schooldag ziet de optimistische Denise haar leven minder somber in. Ze smeert heel dik jam op haar croissant.