Choose Me
Boutelfil is een dorp in Tsjaad aan de rand van de woestijn waar droogte de bodem doet barsten. In het dorpshuis komt een groep mannelijke gezagsdragers en religieuze leiders bijeen. Er wordt gesproken van een rampzalig jaar waarin het te weinig regende, oogsten mislukten en het vee nauwelijks voedsel had. Losbandige, alleenstaande vrouwen zouden schuldig zijn aan dit onheil. Als oplossing wordt Amchilini op tafel gelegd.
Dit islamitische gebruik verplicht ongetrouwde vrouwen publiekelijk een echtgenoot te kiezen uit een verzameling kandidaten. De bruidsschat is bescheiden, maar op weigering staat een boete. Hoewel Amchilini al dertig jaar in onbruik is, is geen van de aanwezigen gekant tegen deze archaïsche traditie.
Maar wanneer Allamine Kader Kora met zijn camera verder het dorp intrekt waar jonge vrouwen hem in de beslotenheid van hun huizen te woord staan, blijkt op hun agenda's gendergelijkheid en autonomie te staan. Een jonge moeder vertelt hoe het huwelijk en moederschap haar persoonlijke ontwikkeling in de weg staan. Anderen verwijzen Amchilini, dat hen als een voorrecht wordt voorgespiegeld, schamper naar het rijk der vrouwonvriendelijke fabelen.