Cabinets of Wonder
De titel Cabinets of Wonder verwijst naar de centrale ruimte vol wonderlijke voorwerpen, waarvan sommige door de gebruiker kunnen worden vastgepakt en verplaatst. Het verwijst ook naar de innerlijke werelden van vier kinderen die de gebruiker vanuit de centrale ruimte kan betreden. Fantasiewerelden vol verwondering, die veilige plekken vormen voor kinderen die zich, elk op hun eigen manier, in de echte wereld niet voldoende thuis voelen.
Deze interactieve VR is gemaakt voor, door en met kinderen. Hun kunstwerken en ideeën zijn opgenomen in de kleurrijke omgevingen uit hun verbeelding. De gebruiker glijdt met de Duitse Wisdom mee over de rivier, waar zich het verhaal afspeelt van zijn Kameroense grootvader, de leeuwendoder; zinkt weg in de dreigende zee waarin de uit Iran gevluchte Roya haar verdrinkingsangst overwint als zeemeermin; en onderzoekt de planeet van de met autisme gediagnosticeerde Elias, bevolkt door ruimteschepen, cavia’s en een pratende machine. In de wereld van Joline kan de gebruiker letters in glimmende blauwe kevers veranderen, en muziek tevoorschijn toveren uit iets wat haar normaal de kriebels geeft.