Sarajevki pas
Een man, een vrouw, een hond. En gedrieën leven ze rustig in een flat in Sarajevo. Een emotionele gebeurtenis komt echter onafwendbaar dichterbij. Ronny, de hond, is oud en kan bijna niet meer lopen. Alma en Ilija besluiten om de hond te laten afmaken. Ronny is echter de laatst levende herinnering aan hun zoon Tony, die is gevallen in de slag om Sarajevo op 4 juli 1993. Het was oorspronkelijk zijn hond en als Ronny er niet meer is, resten alleen de medailles, de foto’s en de herinneringen aan hun zoon. Ronny schijnt zich bewust te zijn van zijn lot, net als hij de dood van Tony leek aan te voelen en weigerde afscheid te nemen van zijn baas toen deze terug naar het front moest. Regisseur Haris Prolic en cameraman Eldar Emric ontmoetten elkaar tijdens de belegering van Sarajevo in 1994 en maakten gedurende de rest van de oorlog diverse reportages. Na het einde van de oorlog scheiden hun wegen zich maar in de lente van 2002 beginnen ze aan een nieuw project. Maar tijdens de opnames ontmoeten ze in een café Ilija, die op weg is om Ronny te laten afmaken, en SARAJEVKI PAS ontstaat ter plekke.