Tough Love
In deze korte experimentele documentaire onderzoekt Pat Heywood zijn gevoelens van rouw in de nasleep van het overlijden van zijn grootmoeder in 2022.
In een collage van voicemailberichten, familiefoto’s, webcamopnamen, spirituele lezingen en Super-8-fragmenten brengt de film een periode van twee jaar van emotionele ups en downs tot leven. Terwijl Heywood tussen vreugde en verdriet slingert in het huis van zijn kindertijd in Massachusetts en zijn huidige woning in New York, worden wij aan het denken gezet over hoe emoties nooit zo zwart-wit zijn als de verhalen die we erover vertellen.
De vraag onder de streep is pijnlijk, maar immer courant: wat leert de dood ons over het leven?