La familia
In 1975 wordt op Cuba de gezinswet aangenomen. Hiermee wordt wettelijk vastgelegd dat mannen en vrouwen in gelijke mate verantwoordelijk zijn voor de huishoudelijke taken en de opvoeding van de kinderen. LA FAMILIA volgt de discussies op straat die door het wetsvoorstel op gang worden gebracht en gaat in op de verschillende opvattingen over liefde. De documentaire besteedt tevens aandacht aan de wetten op het gezinsleven die in het verleden van kracht waren en zoekt naar de oorzaken van vrouwendiscriminatie. Er wordt getracht een beeld te geven van de toekomstige ontwikkelingen op dit terrein, waarbij gerefereerd wordt aan Die Ursprung der Familie van Friedrich Engels.