Dream Homes Property Consultants
Onteigende Palestijnse huizen worden op de Israëlische vastgoedmarkt aangeprezen als 'Arabische stijl'. Een bouwkundig eufemisme, waarachter hun werkelijke geschiedenis verhuld wordt. Deze webdocumentaire, die de vorm heeft van de website van een makelaar, toont het verleden van deze huizen en legt zo bloot hoe de Palestijnen zijn verdrongen, onteigend en cultureel verborgen in West-Jeruzalem. , gemaakt over een periode van zes jaar, duikt in de herinneringen van Palestijnse inwoners die in 1948 door zionistische krachten werden verdreven. Op het eerste gezicht presenteert de webdocumentaire zich als een chique vastgoedkantoor, dat uitstraalt gespecialiseerd te zijn in advisering over historische monumenten. Bij nadere beschouwing wordt een verloren gegane wereld laag voor laag blootgelegd, door middel van de verhalen van 28 Palestijnen. deelt, met een tragikomisch randje, hun verlies, leed en pijn. Het zijn persoonlijke getuigenissen over abrupt afscheid, onmogelijke herenigingen en uitgestelde dromen, die elkaar in een labyrintische vertelling snijden. Zo maken ze de menselijke ervaring van dit conflict inzichtelijk. Door een veelheid aan narratieve vormen te gebruiken, legt geduldig en nauwkeurig de puzzelstukjes bij elkaar van een wereld die in 1948 compleet verbrijzeld is.