Living on Soul
Soulzangeres Sharon Jones, over wie de documentaire Miss Sharon Jones! (2015) werd gemaakt, is een van de artiesten die onder contract stond bij het in funk, gospel en soul gespecialiseerde label Daptone Records. Samen met anderen uit de Daptone-stal gaf Jones, ook wel de vrouwelijke James Brown genoemd, in december 2014 een reeks concerten in het legendarische Apollo Theater in New York, waar onder anderen Billie Holiday en James Brown ooit optraden. De prachtig gefotografeerde en uiterst energieke concertfragmenten, gefilmd tegen een rode achtergrond, worden afgewisseld met achter de schermen gedraaide scènes en interviews met de optredende artiesten, onder wie Charles Bradley, Naomi Shelton en de Como Mamas. Een van de personen die ook aan het woord komt is Gabriel Roth, die in 2001 medeoprichter was van Daptone Records en die als bassist in Jones' begeleidingsband The Dap-Kings speelt. Living on Soul is naast een opzwepende concertfilm ook een mooie hommage aan Jones en Bradley, die beiden recentelijk overleden.