De gemaskerde man
Poppenspeler Bert Plagman ging naar Kosovo om in Pristina met kinderen te werken die de oorlog hebben meegemaakt. Allemaal hebben ze nare herinneringen aan de oorlogstijd. De elfjarige Vizar vertelt hoe zijn gezin door gemaskerde soldaten uit huis werd gezet. De hond werd doodgeschoten en ze mochten niks meenemen. Door de oorlog kon Vizar niet naar de begrafenis van zijn beste vriend, die werd gedood door een granaatexplosie. ‘Daar blijf ik m’n hele leven verdrietig om.’ De kinderen helpen bij het maken van de poppen en voeren het verhaal op dat ze zelf geschreven hebben, gebaseerd op hun ervaringen. Vizar speelt de gemaskerde man: ‘Ik trap de deur in en maak alles stuk.’