Taimagura Grandma
Hoogbejaard zijn ze, maar het Japanse echtpaar Masayo en Kumezo Mukaido werkt nog net zo hard als toen ze jong waren. Hun bergdorp Taimagura, in het noorden van Japan, is een deel van het jaar bedekt onder een laagje sneeuw, wat het leven er niet makkelijker op maakt. Voor de goedlachse oma en haar man vormen de weersomstandigheden geen enkele belemmering om hun werk voort te zetten. Ze malen sojabonen met de voet om te maken, hakken hout en verwerken de geoogste aardappels. Zwart-wit-archiefbeelden van het bergdorp en bespiegelingen over het leven door opa en oma wisselen de 16mm-registraties van de zware landarbeid af. Dan gebeurt het onvermijdelijke: hij overlijdt. Oma Masayo staat er nu alleen voor. Liefdevolle registratie van een klein leven dat gevuld wordt door de dagelijkse verplichtingen die werken op het land met zich brengt. Een ode aan de grillige schoonheid van de natuur, een onvermoeibaar arbeidsethos en oeroude tradities.