The Tailor
Ergens in een straat in Barcelona bevindt zich een kleermakerszaakje, niet groter dan een scheepscontainer. Het artistieke kader van de film valt letterlijk samen met het levensechte en dagelijkse universum van Mohamed, de Pakistaanse eigenaar. Over zijn privé-omstandigheden leren we weinig. Wat resteert zijn de wrevelige dialogen waarin Mohamed, die elk kledingstuk uit de enorme berg met plastic zakken moet vissen, zijn klanten belazert en wegjaagt. Alhoewel, even komt er jaloezie in het spel en lijkt Mohamed plannen te hebben met de regisseur. En daarmee opent , even tragisch als komisch, een even suggestief als scherp venster op diepmenselijk drama.