Weisse raben - alptraum tschetschenien
De jonge Russische soldaten die het slagveld in Tsjetsjenië hebben gezien, keren terug als witte raven, voor het leven getekend. is een filmisch klaaglied op het lot van de naïeve tieners die uit geldnood of zucht naar avontuur naar het front trekken en verminkt thuiskomen. De Duitse regisseurs Johann Feindt en Tamara Trampe brengen een keur aan stijlmiddelen in stelling om hun anti-oorlogspamflet kracht bij te zetten. Aan de hand van foto’s, tekstkaders, een voice-over, een homevideo, beelden uit Grozny, archiefmateriaal en interviews, ontrafelen ze stukje bij beetje het persoonlijke leed dat schuilgaat achter de hermetische blikken en ontwijkende opmerkingen.