Waiting for Harvey
Van alle filmfestivals ter wereld spreekt dat van Cannes het meest tot de verbeelding. Waarschijnlijk heeft elke jonge filmmaker wel eens stiekem gedroomd dat zijn (nog te maken) film daar door pers, publiek en de aanwezige internationale filmaankopers zou worden ontdekt. De belangrijkste koper is Harvey Weinstein, baas van een grote Amerikaanse studio. Filmmaker Stephen Walker volgde vier jonge filmmakers tijdens het festival van 1998: James Merendino uit Los Angeles, regisseur Mike Hakata en scenarioschrijver Stephen Lloyd uit Londen en de Franse filmmaker Erick Zonca. Merendino is al een veteraan; SLC PUNK, een film over de punkscene in Salt Lake City is zijn zevende film, en moet hem als de nieuwe Quentin Tarantino beroemd maken. Hakata reist met zijn filmblikken op de stoel naast hem in de TGV naar de Côte d‘Azur, zijn stadsgenoot Lloyd heeft zijn truck nog eens lekker felgeel opgeverfd en zijn slaapzak achterin gelegd; hij hoopt een script over cannabis te verkopen. De debuutfilm van Zonca (LA VIE RÊVÉE DES ANGES) was al geselecteerd voor het hoofdprogramma, dus hij kreeg champagne in het vliegtuig. WAITING FOR HARVEY is een humoristische film over succes, geld en klatergoud.