Hytti
De Finse filmmaakster Ditte Uljas is zojuist afgestudeerd aan de ‘Urku School of Art and Communications’ en heeft met haar korte videofilm HYTTI een nogal onalledaags familieportret gemaakt. Jaren geleden kreeg Ditte ruzie met haar zus. Er werd geschopt, waarna haar zus viel en zich bezeerde. Ditte verontschuldigde zich, maar haar zus wenste niet meer met haar praten. Niet alleen die dag, nee, nooit meer. De tijd trok voorbij en de twee zussen zagen elkaar nauwelijks meer. Totdat de familie op een dag een vakantietochtje zou maken. We zien vader, moeder en de twee zussen zitten in een hut (hytti). Vader kijkt naar de televisie en moeder huilt, maar tussen de twee zussen, die samen op een bed zitten, ontstaat heel voorzichtig de eerste toenadering.