Lonely Boy
"I'm just a lonely boy Lonely and blue I'm all alone With nothing to do..." Een korte, lineair opgebouwde documentaire over de (toen twintig-jarige) songwriter en zanger Paul Anka en zijn hysterische fans. De centrale vraag in de film is hoe een onbekende amateur als Paul Anka binnen vijf jaar uit kon groeien tot een massa-idool. Aan zijn uitstraling en image is in ieder geval behoorlijk gesleuteld. Anka kreeg plastische chirurgie voor zijn neus, moest zijn haar verven en 35 pond afvallen. Maar het resultaat mocht er zijn. Duizenden enthousiaste fans maken hem een normaal leven onmogelijk. Zijn impresario verklaart onomwonden dat Anka de 'door God meest begenadigde persoon van de laatste vijf eeuwen' is. Een fan verklaart hijgerig wel 525 foto's van Anka op haar kamer te hebben. De film volgt Anka bij een optreden voor 60.000 mensen. Wanneer Anka een meisje uit het publiek op het podium haalt en 'Put your head on my shoulder' zingt, is dat het hoogtepunt van de avond. Na het optreden rijden Anka en consorten weg in de auto. De manager vertelt over plannen voor de toekomst, terwijl Paul door de vermoeidheid zijn ogen niet meer open kan houden. Het beeld dat over blijft van Anka is dat van een geëxploiteerde en, ondanks de duizenden fans, eenzame jongen.