Ten Monologues from the Lives of the Serial Killers
Ian Kerkhof (30) is geïnteresseerd in geweld en seksualiteit. De manier waarop hij deze onderwerpen benadert, maakt hem tot een controversieel filmmaker. TEN MONOLOGUES FROM THE LIVES OF THE SERIAL KILLERS is een mengeling van fictie en werkelijkheid, een combinatie van 'found footage', porno, documentaire opnamen, acteurs die prozafragmenten en poëzie voordragen en geluidsfragmenten uit interviews met beruchte seriemoordenaars, zoals Ted Bundy, die tenminste negentien vrouwen vermoordde. Kerkhof beschouwt seriemoordenaars als een cultuurgebonden fenomeen. Volgens de in Zuid-Afrika geboren regisseur zijn seriemoordenaars, en de fascinatie ervoor, symptomatisch voor het eind van de huidige beschaving. De schijnbare zinloosheid van hun moorden verontrust het meest, omdat dit het vertrouwen in de rationaliteit van de mens ondermijnt.