The Machine Which Makes Everything Disappear
Een filmmaakster keert terug naar haar geboorteland Georgië om een documentaire te maken over het leven van jongeren. Om in contact te komen met jonge mensen uit allerlei lagen van de bevolking en van verschillende geografische afkomst, maakt ze via diverse kanalen bekend dat ze een casting gaat organiseren. De zoektocht naar de ideale hoofdpersoon en de gesprekken met de kandidaten vormen vervolgens samen met beelden van hun dagelijkse levens de rode draad van de film. De jongens en meisjes die op de oproep reageren, zijn heel verschillend, net als hun motivatie om mee te doen. Sommigen willen beroemd worden als filmster, anderen lijken er vooral op uit te zijn om hun verhaal te doen. Er is het meisje dat haar moeder die jaren geleden wegliep, na vijftien jaar ter verantwoording roept. De dertienjarige Ramin moet hard werken in het kleine bergdorpje waar hij woont, om mee te helpen zorgen voor zijn gehandicapte familieleden. En Gotcha maakt zich sterk voor zijn broer, die een gevangenisstraf van 25 jaar uitzit. Bijzondere, ontroerende verhalen zijn het, over oorlog, liefde, dromen en armoede. En gaandeweg ontstaat een caleidoscopisch beeld van een moderne samenleving waarin de echo's van het Sovjetverleden nog regelmatig doorklinken.